tisdag 20 september 2011

Svampskogen


Vad skönt det är att få vandra i skogen & andas in höstluften!!... Ahhhhh.. Vilken livskvalitet!!
Har hittat mycket svamp i år*L* Både kantareller & gula trattisar & svart trumpetsvamp!
Det är ju så gott att smörsteka svampen & lägga på en rostfralla. *mumsfillibabba*
Vi har tur som bor nära svampskogen. Måste säga att vi bor väldigt gemytligt & idylliskt här på landet.
Fårhagar & kohagar runt husknuten*L*. Kan det bli bättre...Icke sa nicke.. Att få bo så här nära skogen & djuren är livskvalitet! När jag går på mina promenader med hunden så njuter jag av att få andas in alla naturens lukter. Det är så skönt för kropp & själ!
 Jag är en riktig höstmänniska. Älskar alla färger i skogen & att man får börja tända ljus på kvällarna*L*.
När det sprakar i vedspisen så blir man så otroligt lugn & harmonisk. 
Det blir även mer tid för att blogga:)) Har varit dålig på att vara här... Men nu när vi går mot mörkare tider så blir det mera tid*L*
Nu ska jag rensa svampen från idag & fixa en gomacka!

Kram på er & ha en skön kväll

Farmor Irene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar