onsdag 7 mars 2012

Solen skiner

Vilka härliga dagar vi har haft & har fortfarande!! Man får en sådan energikick av att vara ute i solen. Det spritter i både kropp & själ.Ahhhhhhh...Så underbart livet är nu när man hör fåglarna kvittra & att våren är på G!! Vi har fortfarande lite kallt med det gör ingenting när solen värmer med sina strålar*L*.

Jag längtas tills jag kan få börja att dona lite i växthuset med mina chili & tomatplantor. I år ska jag även ha ett olivträd & ett citronträd. Medelhavstema tänkte jag ha i mitt lilla växthus:)). Det är ju så himla mysigt att få sitta där med en kopp kaffe & kika på växterna & drömma sej bort..Men men det är ju ett tag dit än. Ska fröså tomaterna & plantera om chiliplantorna den här veckan. Det är även dax att plantera om pellisarna  dom skulle ha haft ny jord för längesedan. Så jag får väl ta & bege mej ut till verkstan där dom står & sätta fart någon dag!! Bara man börjar ge dom näring så sätter dom fart & blir så där frodig & fin som man vill att dom ska bli. Blir nog några nya sorter i år som jag ska ha i köksfönstret. Tycker det är så fint att ha dom i köket på sommaren. Så då får mina andra växter som finns där nu flytta till dom andra rummen. Det är svårt med växter när man har köket mot söder. Det blir så varmt & torrt. . Men pellisar klarar sej bra & även fetbladiga växter.

Nu ska jag ta en till kopp kaffe innan jag ska gå ut på en uppfriskande långpromenad med min håriga älskling*L*.
Ta vara på solen ni också! Man vet aldrig vad det blir för väder imorgon*L*...

Kramar farmor Irene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar