lördag 19 mars 2011

Fågelkvitter & solsken...

Vårkänslorna spritter i hela kroppen idag!! Vilken underbar dag det har varit*L* Massor med sol & takdropp..runnit massor med smält snö efter vägarna & fåglarna kvittrar för fullt!! Det är VÅR i luften mina vänner!!! Wiiiieeeeeeeeeeee.....Så härligt att den äntligen kommer ! Efter den långa vintern så behöver man soool nu:D...

Har satt om mina plant & ska om några dagar plantera om mina pellisar:)) MEN!! Har upptäckt parasiter på några av mina växter:(((...Ser ut som pyttesmåa skalbaggar..mörkbruna som kryper omkring på fönsterbräderna & krukfaten..sen så dör dom & ligger här & där..hm..Vet ju inte vad det är för nåt...Någon som vet !!???...Skulle bli väldigt glad om jag fick lite tips så jag kanske slipper slänga alla orkideer m.m....Verkar som om dom kommer från jorden lixom...för växterna ser ju frisk ut..
ja ja...Jag får väl ha lite koll & prova såpvattna dom & se om dom försvinner..Äckligt är det iallafall*L*

Kram på er & ha en härlig helg
Irene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar