tisdag 7 april 2009

Pelargoner är ljuvliga...


Nu har dom börjat växa till sej riktigt bra!
Finns inget bättre än när man får sätta ut dom på altan &
i pergolan..*L*..

Har samlat på mej 12 sorter...Skickade efter 6 sorter från Bergabacken förra året...
Dom har frodas riktigt bra!! Hon har jättebra kvalitet på sina!! Jag kan verkligen rekommendera att handla därifrån. Finns nätbutik om man inte har vägarna förbi..*L*...
Jag som bor i närheten kan åka dit & handla...Men jag har blivit väldigt bekväm med Internet butikerna. *suck*...Får väl erkänna att man är väl lite lat..haha...


Rosen



Mårbacka
************************************************************


Har börjat fixat klart för Påsken...


Min älskade son kommer hem från Norge i helgen..*L*...

Så då måste "mamma" göra i ordning go mat... Ska bjuda han & flickvännen på middag på torsdagkväll..*L*...

Imorgon blir det bakdag...farinlimpa..*mums*. Jättegod!!


Idag har jag börjat planera maten... köttfärssen ligger i kylen..

fräsa köttbullar & griljera skinkan imorgon...kanske jansson oxå...*L*...vi får se...


Måste tänka på kroppen så jag inte går " sönder" igen...har fått lära mej att dela upp!

För att inte åka på bakslag igen...Gjorde ju det före jul...Men nu försöker jag att lyssna på signalerna så jag vilar & tar det lugnt!..*L*...

Nu ska jag fika lite kvälls te med min man & kika på dumburken ett tag...

Ha det gott & var rädda om varandra...

4 kommentarer:

  1. Ja, man ska lyssna på signalerna...säger hon som är superbra på det. Haha...

    Härligt med pelargoner. Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Stumpan!
    Sitter på en buss på väg till Lyon, Frankrike. E ska på hockeycup där. Värker i kroppen efter en natt på bussen.
    Ha entrevlig påsk, KRAMEN!
    //Christina

    SvaraRadera
  3. fina blommor du har,/åsa i dalarna

    SvaraRadera
  4. Tjohoo!! Javisst är vell pelargoner underbara:-)
    Mina favoriter är mårpacka tulpan och apple blossom :)
    Var precis in och tänkte beställa på bergabackens hemsida men fattade inte hur man skulle göra?? Ska man maila in beställningen själv?
    puss å kram /Sofie Å

    SvaraRadera