lördag 28 maj 2011

Luktärtor är barndomsminnen...

Äntligen så kikar solen fram igen!! Det har varit så kallt dom här dagarna endast 6+..hualigen!!
Man blir så glad av solen & värmen :D. Har petat ner fler frön idag.. luktärtor (röda&vita)  i tre stora krukor..Jag älskar dom för deras lukt! Har även fina barndomsminnen efter min farmor som alltid odlade luktärtor vid sitt hus *L*...
Om vädret håller i sej så ska jag försöka att få ner dom sista fröna (blåklint ringblommor & röda solrosor)..så att jag blir klar med rabatterna!
Sen kan jag bara sitta där & mysa & se hur det växer & blir frodigt:)) Ska handla några fler klätterväxter till pergolan. Fattas några där i år för jag har flyttat & klippt ner äldre perenner där inne.  Så nu ser det lite tomt ut...men det växer fort när det väl sätter fart i värmen! Bara värmen kommer snart så kommer det att explodera i rabatterna!! Sockerärtorna är på gång*L* Tomatplantorna & chilin blommar för fullt i växthuset & första tomaten har kommit*L*. Pelargonerna börjar blomma snart har jag sett..knoppar överallt! Ger dom näring varje vecka så att dom ska bli stora & frodiga*L*.
Tänkte börja gjuta trädgårdsplattor som jag ska lägga framför mina två rabatter som finns vid logen..Har räknat ut att blir nog ca 25 st runda som ska ligga lite här & där som en gångstig..Kommer bilder på dom när stigen är klar *L*.
Finns alltid nya projekt på gång när man har en stor trädgård & ett stort hus...Men det är ju det som är sååå roligt! Att få skapa med sina egna händer är så underbart. Man känner sej så nöjd & sen så är det mer personligt att få ha sina egna saker som ingen annan har tycker jag*L*.

Nu ska jag gå ut en runda & försöka att hinna peta ner det sista innan det kommer mera regn...
Ha en trevlig helg!

Kramar farmor Irene 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar