onsdag 18 maj 2011

Nyskördade rabarber

Snart så ska jag smaka en bit av min nybakade paj med jordgubbar & färska rabaraber med vaniljvisp!..*mumsfillibabba*
Det är ju såååå himla smaskens med dom första färska sakerna från sin egen trädgård!! Snacka om livskvalitet att få äta från sitt eget..att ha den lyckan är ju helt sagolikt! Bodde i lgh i många år innan vi flyttade hit för ca 7 år sedan...Bara att få vakna till fågelkvitter & få ta med en kopp kaffe & sätta sej ute är så otroligt skönt!! Att få känna gräset under sina fötter & vandra mellan landen & kika på växterna är så mysigt & ger så mycket energi!!
Har tagit för vana att sitta i växthuset varje morgon & suga i mej av allt som är där omkring mej!! Själen & kroppen mår riktigt bra av detta*L*, Önskade att alla skulle få den förmånen att få vara nära en trädgård som behöver lugn & ro...Rena rama medicinen att påta & jobba..eller bara sitta & suga i sej dofterna & lyssna på naturens alla härliga ljud..Det är läkande för en mörk & svart själ!
Idag kom iallafall mina sockerärtor ner i jorden*L* Nu är det bara att vänta typ 10 dgr innan det händer någonting..Om det inte blir för kallt!...Hoppas verkligen att värmen som är nu stannar*L* Tur att det finns fiberdukar om det skulle bli en köldknäpp. Näää..nu är jag så himla sugen på pajen så jag måste ta en bit...hahaha...Ha det gott alla & var rädda om er!

Kramizar Farmor Irene

1 kommentar:

  1. svar: kul att du ville vara med i dagens blogg en vinnare är nu utsedd gå in och se om de var du:) om de inte var de så passa på att anmäla dig till morgondagens tävling och ha en chans till:)
    Ett tips är att lägga till mig på bloglovin eller bloggkeen så ser du direkt när det kommer upp nya tävlingar:)
    Om du säger till när du lagt till mig så kan jag lägga till dig med:)
    kram

    SvaraRadera