onsdag 8 juni 2011

Belize har ont i ögat...

Jag vet att man inte ska klaga på värmen..haha..men jag mår inte så bra när det är för varmt! Min håriga älskling lider i värmen med sin tjocka päls:((. Så det blir korta promenader på fm när det är gassande solsken!! Hon älskar att ligga i skuggan & ta det lungt*L*. Idag har jag varit till smådjurskliniken & kollat hennes vänstra öga som hon har ont i. Fick ögondroppar som jag ska ge henne tills vi ska dit igen om ca 1v...Då ska hon ögonlysas & genomgå en grundligare undersökning av båda ögonen. Hon har gråa fläckar sen några år tillbaka på hornhinnan som ser ut som kristaller..(ärrbildningar)..Skönt att få veta vad dom kommer ifrån & varför. Men nu har hon ont & är jättekänslig för solen i ena ögat. Trycket var lite lågt & sen så varar det också:(( Jag hoppas verkligen att hon ska repa sej av dropparna!! Det är ju så himla jobbigt när  djuren blir sjuka:(( Tur att det finns hjälp när man behöver..Imorgon ska jag åka iväg med katten Simba & kaninen Vickan för dom behöver rakas*L*..problempäls!! Hualigen vad dom har det jobbigt nu med tovor:((  Men imorgon så blir dom fina igen*L*.

Kram på er

Farmor Irene

1 kommentar: