lördag 13 november 2010

Köket

Här händer det saker! Nu är allt snart ut rivet även i den gamla delen. Skåp & skivor m.m ligger i en hög ute på gården..Min A & min svärmor körde bort 7 släpvagnar till soptippen i torsdags. Så nu ligger det en ny hög som ska köras i väg till veckan..haha..Här blir det aldrig slut på skräpet*L*.. Jag har börjat att göra rent timmerväggarna. Gamla spikar & skräp som ligger mellan timret ska bort. Men fint blir det*S*..
Kommer att sätta in underskåp & hyllor med snygga konsoller på väggen med spottar under hyllplanen. Vill inte sätta upp några väggskåp. Där matgruppen ska stå kommer även ett äldre vitrinskåp med porslin att ställas mot timmerväggen. Känner jag mej själv rätt så kommer jag nog att ändra mej många ggr än innan vi har bestämt oss för hur vi vill göra..haha..Har ju som sagt beslutsångest när det gäller att välja rätt sak*L*

köks ön blir det iallafall en marmorskiva med en mindre diskho med diskmaskin under. Det är jättebra att baka på en marmorskiva*L*..Köks ön kommer att stå i den gamla delen mellan vedspisen & timmerväggen ut mot gamla hallen. Den bygger vi inte i år...
Har bestämt oss för en svart retrospis & bänkskivorna kommer att vara i trä. Bordskivan till köksbordet blir hemmagjort av gamla breda träplank från våran vind. Underredet har vi handlat från en loppis. Har sedan önskemål om att köpa Forsa stolar till bordet*L*... Vi får se vad vi får tag på..Nu blir det mat snart på vedspisen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar