tisdag 9 november 2010

Väggarna är snart klar!

Här går det framåt.*L*..Ny dörr in till sovrummet & väggskivorna är på plats på ena ytterväggen.
Nu håller han på att rikta in taket så att det ska bli rakt. Kommer inte att behålla det gamla locktaket som kom fram när vi rev. Det blir pärlspont både i taket & väggarna. Locktaket är för ojämt på alla håll & kanter. Det blir mycket bättre & finare med pärlspont! Vi har även bestämt oss för att blåsa ut hela köket..haha..Finns ingen anledning att spara en liten del till nästa år*L*...Tänk vilken tur det är att ha en vedspis! Den kommer att anv. flitigt nu när hela köket är borta snart:) Tänk hur det är..alla våra vitvaror utom spisen har pajat! Så det var dax för ett nytt kök*S*. Så nu surfar jag runt & kollar på allt som har med inredning att göra! Hittar jätteläckra retro spisar & andra vitvaror som jag vill ha*S* Det lutar åt en vit fläkt & en svart spis som går i samma stil som vedspisen.

Tänk vad jag längtas tills jag får göra i ordning advent här hemma. Wiiiieeeeeee!! Vad kul det ska bli..
Ska knäppa lite nya bilder snart ;) Så ni kan följa arbetets väg till mitt nya LANTKÖK!!

2 kommentarer:

  1. Hej syster-yster!
    Jag ser fram emot att få se ditt nya fina lantkök!! Längtar efter Dig!! Vi hörs per telefon!
    Många Kramar till Dig & Andreas

    SvaraRadera
  2. Så spännande! Det ska bli så kul att få fika lite te å något gott hembakat i ditt nya kök när det är klart! :-)

    SvaraRadera